Positionering traject: jezelf neerzetten als sterk merk
Positioneringstraject: jezelf neerzetten als sterk merk
Voor zzp’ers die de leukste klanten willen aantrekken en zich willen onderscheiden. Maar niet goed weten welke woorden ze moeten gebruiken.
Als ondernemer weet je het wel: je moet jezelf laten zien.
Maar dat is nog best een uitdaging.
- Je weet niet zo goed welk verhaal je moet vertellen;
- De juiste woorden vinden vind je lastig en wát vertel je nu eigenlijk?
- Je wil je onderscheiden, maar hoe en waarmee?
- Je wil krachtig en professioneel overkomen, maar hebt niet veel kaas gegeten van online marketing;
- Je weet op netwerkbijeenkomsten lastig op een krachtige manier te vertellen wat jij precies doet.
Jij hebt je vol op jouw klanten gestort. Nu vind je het tijd geworden om eens echt aan je eigen positionering te werken. Je bent ooit begonnen met een website. Maar heb verhaal daarop klopt niet meer bij hetgeen jij doet. Het liefst vertel je een nieuw verhaal. Maar wat vertel je nou precies? En hoe zorg je ervoor dat het blijft hangen bij mensen? Hoe vertel je jouw verhaal op je website, op social media of in een netwerkpitch?
Je hebt nooit echt nagedacht over het verhaal wat je wil vertellen en hoe je alles op elkaar kunt aansluiten. Zodat alles hetzelfde uitstraalt. Zodat jij echt een sterk merk uitstraalt.
Het verhaal dat je nu vertelt, voelt niet goed. Het past niet meer bij je, of voelt gemaakt. Het werkt gewoon niet voor jou. Niet genoeg in ieder geval. Het levert je geen nieuwe klanten op. En al helemaal geen klanten die bij jou passen. Klanten waar jij blij van wordt.
Ik ga je helpen! Om te bouwen aan een sterke merk en een professionele uitstraling. Een positionering waardoor jij klanten aantrekt die bij jou passen. Een sterke marketingfundering, waarin jij ook nog eens gewoon je persoonlijkheid kunt laten zien!
We gaan aan de slag met:
Personal branding
Zodat je uitstraalt wie jij bent, je verhaal van jou voelt. En je klanten aantrekt die bij jou passen.
Onderscheidendheid
Jij weet straks precies te vertellen waarom klanten bij jou moeten zijn.
De rode draad in jouw verhaal
Zet je bedrijf goed in de markt door één helder verhaal te vertellen.
Wil jij:
- Alleen maar leuke klanten trekken?
- Een marketingverhaal dat uitstraalt wie jij bent?
- Duidelijk weten wat je kunt vertellen als iemand vraagt wat je doet?
- Een overtuigend basisverhaal, dat je overal kunt inzetten
- Nooit meer hoeven twijfelen wat je nu toch weer moet vertellen tijdens een netwerkevent?
- Dat anderen jouw zien als expert?
- Jezelf niet meer hoeven te verkopen maar klanten aantrekken?
Heb je een of meer van deze vragen met ‘ja’ beantwoord? Dan is dit positioneringstraject echt voor jou! Boek nu zonder enige verplichting een gratis sparringssessie van 30 minuten. En ontdek hoe dit traject jou echt helpt een sterk merk uit te stralen.
We ontdekken samen welk verhaal jij kunt vertellen. Een verhaal dat dicht bij jouzelf staat én overtuigt.
Zo ga ik je helpen:
Stap 1
Tijdens de eerste sessie ontdekken we samen waarom jij doet wat je doet en waar je kracht ligt. In een online gesprek stel ik je heel wat vragen en jij vertelt.
Ook kijken we naar jouw doelgroep. Waar kun je hen echt mee helpen, waar ligt hun behoefte en wat is jouw aanbod om hen te helpen?
Stap 2
In dit gesprek gaan we nog meer de diepte in. Wie ben jij als ondernemer? Wat onderscheidt jou van je concurrenten? En wat is het voordeel van dat onderscheidende vermogen voor jouw klanten verder?
Ook toets ik de informatie die ik in het eerste gesprek heb gehoord. Zo komen we tot een verhaal wat echt klopt.
Stap 3
Na de gesprekken ga ik aan de slag voor je om jouw unieke merkverhaal op papier te zetten. Dat presenteer ik je in de derde sessie. Samen nemen we het door en zetten we de puntjes op de i.
Jij weet hierna precies welk verhaal jij kunt vertellen. Maar dan wel een verhaal dat dicht bij jouzelf staat.
Dit levert het positioneringstraject jou op:
- Je straalt uit wie jij bent (op social media, op je website en in gesprekken met klanten);
- Je weet precies wat je moet vertellen als iemand vraagt wat je doet;
- Jouw doelgroep kan niet meer om jou heen als expert;
- Je trekt klanten aan (alleen de leuke!);
- Kortom: jij wordt een sterk merk.
Je leert je te onderscheiden door gewoon jezelf te zijn.
Dit gaan we precies doen:
- 1-op-1: alle aandacht voor jouw bedrijf;
- Online gesprekken via Teams;
- 3 sessies van ongeveer 1,5 uur.
Een sterk merkt geeft richting. En daarom moet je keuzes maken. In hetgeen jij vertelt over jezelf en jouw aanbod. In de gesprekken haal ik jouw verhaal en je onderscheidende punten naar boven. Ook ontdekken we samen waarom jij doet wat je doet. We kijken wat je moet vertellen, wat aanhaakt op de behoefte van de doelgroep en wat je gerust kunt weglaten in je verhaal. Uiteindelijk ga ik voor je aan de slag en zet de juiste woorden op schrift.
Het resultaat van dit positioneringstraject
Basisverhaal
Jouw merkverhaal staat duidelijk op papier. Een langer basisverhaal dat je kunt toepassen op je website, je LinkedIn profiel en in je content. Zodat mensen jou online gaan zien als expert.
Elevator pitch
Je ontvangt een uitgewerkte korte elevator pitch. Een krachtig en bondig verhaal, zodat jij tijdens het netwerken precies weet wat je moet vertellen om die leuke klanten aan te trekken.
Digitaal merkboek
Je krijgt een helder merkboek, met daarin jouw missie, visie, merkwaarden, merkbeloften en natuurlijk jouw basisverhaal en elevator pitch uitgeschreven.
Bonus: jouw visuele plaatje
Een professioneel merk uitstralen doe je niet alleen door je verhaal met woorden te vertellen. Het oog wil ook wat en jouw visuele uitstraling is daardoor enorm belangrijk. Andrelon kiest bewust voor een paarse verpakking en het logo van Lego is niet voor niets rood. In jouw digitale merkboek krijg je ook een kleuradvies. Welke kleuren passen er bij het verhaal dat jij uitstraalt? Je krijgt een helder advies, zodat je de kleuren kunt toepassen op je website, in je logo en alle andere materialen die jij gebruikt om te vertellen dat jij er bent. Zo vertel je niet alleen je verhaal in woorden, maar straal je het ook nog eens uit.
Voor wie is dit traject
Dit traject is er voor kennisondernemers. Of je nu mindfulness coach of fotograaf bent, jurist of HR-adviseur. Jij wil niet meer aanklooien, maar je online zichtbaarheid nu eens echt goed neerzetten. Werken vanuit een plan, waarover is nagedacht. Zodat je jezelf krachtig in de markt kan zetten en mensen niet meer om jou heen kunnen. Maar wel op een manier die bij jou past. Geen verkoperig verhaal dat nep voelt, maar een sterk merkverhaal mét jouw persoonlijke tintje.
Ik ga je helpen
Je weet dat je moet werken aan een betere uitstraling van jouw bedrijf, maar weet je niet zo goed waar je moet beginnen of wat je moet vertellen? Dan ben je bij mij aan het juiste adres. Vol energie en interesse in jou zorg ik voor structuur in jouw merkverhaal. Samen gaan we aan de slag met jouw verhaal en onderscheidend vermogen. Eén sterk merkverhaal voor jouw bedrijf dat de juiste klanten aanspreekt!
‘Bij mij krijg je:
- 1-op-1 traject en volle aandacht voor jouw merk;
- Geen snel marketingbureau, maar iemand die de tijd neemt om te luisteren naar wie jij bent.
- Ruim 10 jaar marketing- en communicatie-ervaring met zzp’ers en grote merken als Rabobank, het Joods Historisch Museum en het Media College Amsterdam;
- Geen losse content, maar één verhaal voor al je marketingmiddelen;
- Een verhaal dat die leuke klanten aantrekt waar jij echt blij van wordt.
Schreeuw van de daken dat jij er bent.
Zonder schreeuwerig over te komen.
Wat vraag ik van jou:
Voor dit positioneringstraject vraag ik van jou 647 euro ex. btw.
Daarvoor krijg je mijn volle aandacht voor jouw bedrijf tijdens de 3 sessies. In de meeste gevallen plannen we de eerste 2 afspraken een week na elkaar; tussen sessie 2 en 3 zitten vaak 2 weken, zodat ik jouw verhaal echt goed kan uitwerken. Maar we plannen afspraken vooral in op de momenten die in ons beide agenda’s goed passen. De sessies zijn online en plannen we op een moment dat het ons beide uitkomt.
Vooraf aan de gesprekken stuur ik je een lijst met vragen toe. Vind je het prettig, dan kun je deze vooraf alvast doornemen en er over nadenken. Geen tijd voor? Geen probleem! Tijdens het gesprek stel ik je de juiste vragen om jouw verhaal spontaan naar boven te krijgen.
Klaar om te bouwen aan jouw sterke merk?
Vraag nu jouw positioneringstraject aan
en zorg dat jij geen tijd meer verspilt aan een stotterend verhaal dat niemand aanspreekt.
*Na inschrijving neem ik contact met je op en plannen we samen de data in voor de sessies.
Een sterk merk op een onvervalste manier: jouw verhaal op een persoonlijke manier vertelt.
Bouw nu aan jouw positionering
Stel het niet langer uit. Vraag nu jouw positioneringstraject aan!
- Je kunt straks duidelijk vertellen wat jij doet;
- Je weet precies wat jou onderscheidt van anderen;
- Je straalt uit wie jij bent als ondernemer;
- Klanten kloppen bij jou aan omdat ze zien dat jíj degene bent die hen kan helpen.
Er staat straks een sterk merk, vol authenticiteit!
Vraag nu een gratis sparringssessie aan.
Dan help ik je in zo’n 30 minuten op weg naar dat sterke merk.