Portfolio

Eerder vertelde ik verhalen voor:

Duurzame projecten

Nederland wil vóór 2050 circulair zijn. Rabobank wil helpen bij die transitie. Ik zette diverse programma’s op met stakeholders om ondernemers te helpen aan een circulair businessplan en de keten aan elkaar te verbinden.

Hoe kunnen we de wijk Waterlandkwartier verbeteren voordat de gebiedsontwikkeling van start gaat? Het was de vraag waarop ik een plan met diverse activiteiten verzon en de burger als ambassadeur betrokken. Bij de activiteiten stond samenwerking met burgers en organisaties in de wijk centraal. 

Waterstof: een ingewikkeld onderwerp waarover heel wat te vertellen is. Voor H2Storage schreef ik de teksten voor de website. Ik interviewde verschillende experts uit het bedrijf om de visie vanH2Storage zo goed mogelijk over te brengen in de webteksten

Culturele en historische projecten

Het Purmerends Museum zette van 26 februari t/m 28 augustus 2022 een verhalende tentoonstelling neer over het verleden en heden van de Beemster en Purmer-polders. Ik hielp hen het verhaal te vertellen met nieuwe media als hologrammen, een 3D-molen om live te bezoeken en een hoorspel, zocht uit welke middelen passend zijn binnen budget en doelgroep en coördineerde de uitvoering. 

Museabezoekers zijn voor het JCK enorm belangrijk. Daarom help ik met verschillende projecten. Zo leverde ik een communicatieplan en projectplanning voor de heropening van het Nationaal Holocaust Museum. En schreef een persbericht voor een tentoonstelling bij het Joods Historisch Museum. 

Voor Rabobank werkte ik aan heel veel projecten om de samenleving verder te helpen. Van een partnerschap rondom de stadsfeesten in Hoorn tot het uitdenken van een plan en de de organisatie van een jaarlijks terugkerende wensboomactie. 

Onderwijs

Al een aantal jaar geef ik een gastcollege LinkedIn voor de studenten van de game artist opleiding. Hoe zet je LinkedIn in om een baan te vinden? Hoe wissel je content af en laat je niet alleen je art zien? Welk verhaal kun je over je zelf vertellen in het infostuk? Na deze training zijn de studenten goed voorbereid op de gesprekken met bedrijven om een stageplek te vinden.

Meerdere malen gaf ik voor het Nova College een  gastles over Personal Branding. Met studenten op een interactieve manier aan de gang om te ontdekken wie zij zijn en hoe ze hun verhaal kunnen vertellen tijdens een sollicitatie. 

Hoe trek je nieuwe collega’s aan, als de arbeidsmarkt krap is? De HR-afdeling van Stichting Trigoon kreeg een training LinkedIn. Welk verhaal vertellen zij? Uiteindelijk staat er een bedrijfspagina waarin je ziet wie de stichting is en weten de deelnemers hoe zij interessante content moeten maken om op te vallen als werkgever. 

Een sterke merkpositionering voor de PSG met haar zes scholen, het werven van nieuwe leerlingen en het verbeteren van de arbeidsmarktcommunicatie. Met deze uitdagingen hielp ik deze middelbare scholengroep zes maanden lang tijdens een interim klus. 

 De voorlichtingsperiode is een belangrijke tijd waarin jongeren hun nieuwe school kiezen. Een drukke tijd voor de communicatieafdeling. Daarom hielp ik hen met het herschrijven van de lange teksten van de site van één van hun scholen. Ook adviseerde ik over de websitestructuur.

Om meer studenten te trekken voor de opleiding Gespecialiseerd Verzorgende Psychogeriatrie (GVP) schreef ik voor Regio College een persbericht en verzorgde ik meerdere reviews voor haar website.

Algemene projecten

Voor Stichting Startersloket verzorg ik diverse trainingen per jaar: 
 Succesvol online
Hoe zorg jij ervoor dat je online een goede eerste indruk achterlaat en dat jouw netwerk je ziet als specialist? 
– Klanten trekken met LinkedIn
Als je start met je eigen bedrijf, wil je klanten aantrekken! In deze online training leer ik ondernemers LinkedIn op de juiste manier in te zetten.

Via via kwamen Kim en Monique bij mij met de vraag of ik kon helpen bij hun webteksten. Voor hun VA Buro was de schrijfstijl erg belangrijk. De West-Friese nuchterheid, hands-on mentaliteit en vooral het enthousiasme van de dames moest blijken uit de webteksten. Het leverde een website op die de gewenste doelgroep aanspreekt.

Bij Bureau Brug draait het om de juiste mensen op de juiste vacatures te zetten. Of het nu een nieuwe vacature is om te schrijven, of het opzetten van een nieuw platform als jongeambtenaren.nl. Ik schrijf, denk mee en help Bureau Brug op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en dacht mee hoe we het platform jongeambtenaren.nl konden maken tot inspirerende plek voor ambtenaren met ambitie.

Thijs wilde zijn bedrijf rebranden. Voor Squad Goals schreef ik de teksten van de nieuwe website. We hebben een site neergezet waarin je goed ontdekt wie de persoon achter het bedrijf is. Mensen doen immers het liefst zaken met mensen. Ook gaf ik Thijs advies over de inrichting van zijn site en het schrijven van content. 

Hoe zorg je dat de bezoekers op je website overgaan tot actie? Voor ZorgKoppeling bouwde ik een nieuwe website en redigeerde ik de websiteteksten.

Het draait bij Stichting Kinderdorp Opmeer niet alleen om het bouwen van hutten door basisschoolkinderen. Om dat te laten zien schreef ik een reeks blogs waarbij we lieten zien wat vrijwilligers doen tijdens het evenement.