Wie ben ik
Mariëlle de Munnik
Jouw merkstrateeg en dagvoorzitter
Het draait om jou
Je kent ze wel: die marketingboeken die je vertellen wat je moet doen om meer klanten te trekken. Online cursussen die je het grote geld beloven als je doet wat de snelle marketingjongens je beloven. En podcasts met hippe Engelse vaktaal als affiliate marketing, backlinks en conversion optimalisation. Ook ik heb ze gelezen, gevolgd en verslonden. Boeken, blogs en podcast: stuk voor stuk handige tools, maar ze vergeten één ding: de ondernemer zelf.
Ervaren
Teksten en verhalen fascineren mij al vanaf de middelbare school. Het vak Nederlands volgde ik met veel plezier en wekte uiteindelijk mijn interesse op om Communicatiewetenschap aan de Universiteit Twente te studeren. Ik stopte mijn wijsheid in mijn werk als communicatieadviseur bij onder andere het Joods Historisch Museum en Rabobank. Bij die laatste groeide ik door tot projectcoördinator duurzaam ondernemen. In het vrijwilligerswerk bij Stichting Kinderdorp Opmeer ontdekte ik hoe leuk het is om anderen verder te helpen met mijn kennis.
Mijn eigen ervaring
In 2018 begon ik mijn eigen bedrijf. Ik maakte mijn eigen website en richtte mijn social media in. Schreef zelfs wel eens een blog omdat ik snapte dat dat mensen naar mijn site kon trekken. Om elke bezoeker op mijn site stond ik te juichen. Het waren er wel zes per dag! En ze werden nooit direct klant.
Persoonlijkheid
Later snapte ik pas dat ik veel tijd besteedde aan mijn marketing, maar waarom het weinig klanten opleverde. Wat ik miste was vooral een stukje persoonlijkheid in mijn communicatie. En juist dat is zo belangrijk. Want mensen doen het liefst zaken met mensen. In tijden dat alles online gaat en we steeds meer individueel leven, willen we juist weten bij wie we wat kopen. We willen een klik voelen met de persoon achter het bedrijf en weten of zij de juiste persoon is om ons te helpen.
“Niemand vertelde mij om iets van mijzelf te laten zien.”
Persoonlijkheid én de snelle marketingtips
Ik bouwde aan mijn persoonlijke merk, met mijn eigen kracht en persoonlijke verhaal, gecombineerd met bewezen marketingtips. Zowel op LinkedIn als op mijn site voegde ik persoonlijkheid toe in mijn content. En dat werkt goed! Het zorgt ervoor dat klanten vanzelf bij mij aankloppen. Zzp’ers die ik vol plezier help met hun positionering, zodat ze écht leuke klanten kunnen aantrekken. En organisaties die ik vol passie help om concepten uit te denken en van idee tot actie te komen.
Jij als drijfveer
En juist die persoonlijke kant drijft mij ook in mijn werk. Ik haal mijn energie vooral uit mijn klanten zelf. Uit jou! Want als ik mijn kennis mag delen tijdens een 1-op-1 gesprek, zodat jij daardoor stappen kunt maken, maakt mij dat blij. Er zijn 100den ondernemers die hetzelfde vertellen. Laten we jouw unieke verhaal naar boven brengen, zodat jij je echt kunt onderscheiden en een sterk, authentiek merk kan neerzetten.
Duurzame drijfveer
Het was in 2016 dat ik een prachtige rondreis maakte door Indonesië. Dwars door de Sumatraanse jungle, om met eigen ogen een project rondom de opvang van wees-orang oetans te zien. Maar voordat ik daar aankwam reden we langs kilometers lange velden palmbomen. Palmbonen die ten koste gingen van de leefgebieden van de orang oetan. Het raakte mij. Want die prachtige natuur waar ik zo graag van wilde genieten, was hier al flink verpest door de mens. Tegelijkertijd motiveerde het mij ook: ik wist dat ik meer wilde doen in mijn werk om het mooie op de wereld te kunnen behouden. Daarom help ik het liefst organisaties die net als mij de wereld een stukje mooier willen maken.
Laten we kennismaken!
Wil jij je onderscheiden door gewoon jezelf te zijn? Wil jij niet de zoveelste mindfulness trainster of financiële coach zijn waar er al 100 van rondlopen? Wil je geen klanten meer mislopen die perfect bij jou passen? Of wil je een duurzaam project opzetten, maar mis je een goede coördinator of programmamanager?
Of dat nu in Hoorn, Alkmaar, Schagen, Purmerend, Zaandam of ergens anders in Noord-Holland werkt. Bel me gerust op, dan spreken we af en drinken we eerst eens een (digitale) kop koffie.